0
سبد خرید شما خالیست
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تمیز کردن موتور خودرو با چه روش هایی انجام می پذیرد؟
مقاله

تمیز کردن موتور خودرو با چه روش هایی انجام می پذیرد؟

موتور خودرو نیز مانند هر قطعه و باکس قطعات دیگری، آلوده شده و پس از گذشت مدتی کثیف خواهد شد. از این رو اهمیت دارد که بدانید تمیز کردن موتور خودرو چطور انجام می شود؟ اگر شما نیز عاشق وسیله نقلیه خود هستید و می خواهید نسبت به تمیز کردن اصلی ترین بخش قطعات آن، یعنی موتور خودرو اقدام کنید، این مطلب از رویتا خودرو را تا انتها با ما همراه باشید.

تمیز کردن موتور خودرو

حتما صبر کنید تا موتور خودرو کاملا سرد شود

اهمیت زیادی دارد که در نخستین گام اجازه دهید تا موتور خودرو کاملا سرد شود. دقت داشته باشید که تمیز کردن موتور خودرو در حالی که گرم است، باعث وارد آمدن آسیب به آن خواهد شد. پس نخستین کاری که می کنید به موتور خودرو و پیشرانه فرصت دهید تا کاملا خنک شود.

بخوانید: شستن موتور ماشین

در انتخاب تمیزکننده موتور دقت کنید

پیش از اقدام به انجام هر کاری باید اگر شاخ و برگی در بخش موتر می بینید که قبلا از درختان افتاده است، آن ها را به خوبی پاک سازی کنید. در مرحله بعد لازم است که از یک تمیزکننده مناسب برای چربی زدایی از قطعات موتور استفاده کنید. تمیزکننده های چندکاره خانگی به همراه مقدار بسیار کمی مایع ظرفشویی نیز می توانند جوابگوی چربی زدایی باشند. همین طور شما می توانید از یک مسواک قدیمی جهت تمیزکاری قسمت های کوچک استفاده کنید. از یک پارچه کتانی تمیز برای زدودن چربی ها کمک بگیرید.

اکنون وارد فاز تمیز کردن موتور خودرو شوید

ابتدا به یاد داشته باشید که پاشیدن آب با فشار به بخش موتور، به هیچ وجه صحیح نیست و این باعث می شود که آب به بخش های سیم کشی، فیش ها و مانند آن ها وارد شده و بدتر مشکلاتی را در آینده رقم بزند. در صورتی که به این شکل شروع به شستشوی موتور ماشین نمایید، احتمال زیادی دارد که به طور کلی بخش سیم کشی را مختل کرده و خودروی شما روشن نشود.

بخوانید: تاثیر شوینده های انژکتور بر عملکرد ماشین

از تمیزکننده های پرفشار به شدت اجتناب کنید

حتی با تنظیم روی کم ترین فشار نیز تمیزکننده های پرفشار می توانند فاجعه به بار بیاورند. بهتر است فقط افراد متخصص و باتجربه از این ابزار استفاده کنند. به خوبی همه قسمت ها را خشک کنید. بعد از تمیز کردن موتور خودرو با یک دستمال حوله ای قسمت های مختلف را خشک کنید. تا جایی که امکان دارد آب را خارج کنید. سپس خودرو را استارت (روشن کردن) کنید، حرارت آب باقی مانده در دیگر قسمت ها را بخار خواهد کرد.

به سراغ پیشگیری های لازم بروید

تایرهای خودرو گل و لای، شن و نمک را به قسمت های زیرین خودرو می پاشند. در یک گاراژ کارواش اقدام به زیرشویی خودرو کنید.
اگر قصد شستن خودرو در خانه را دارید با استفاده از یک شیلنگ باغبانی پرفشار هر چهار گلگیر خودرو را شستشو کنید. حتی می توانید بعد از این که به نوبت زیر هر طرف خودرو جک زدید اقدام به شستشوی داخل گلگیرها بنمائید.

باتری خودرو را فراموش نکنید

در کنار تمیز کردن موتور خودرو لازم است که حتما باتری را نیز تمیز کرده و در صورت امکان در فصول سرد سال از یک روکش باتری برای پوشش دادن آن کمک بگیرید.  همین طور به اصطلاح «سرباتری» نیز به همین صورت می بایست تمیزکاری شود. برای انجام آن می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده نمایید.

کلام آخر

شما چه روش های دیگری برای تمیز کردن موتور خودرو می شناسید که در بالا به آن ها نپرداخته باشیم؟ این موارد را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران وبلاگ رویتا خودرو در میان بگذارید.

از دست ندهید: روسوب زدایی و شستشوی رادیاتور ماشین