0
سبد خرید شما خالیست
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو و رفع فضله پرندگان
مقاله

پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو و رفع فضله پرندگان

اگر خودروی خود را زیر درخت یا به هر ترتیب در فضای آزاد پارک کنید، حتما هر از گاهی با ریخته شدن شیره چسبنده درختان روی آن یا بدتر از آن فضله پرندگان روبرو خواهید شد. در این صورت باید خیلی سریع نسبت به پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو اقدام کنید. همین طور پاک کردن فضله پرندگان نیز باید در کمتر از 24 یا حداکثر 48 ساعت انجام شود. در غیر این صورت رنگ خودروی شما دچار آسیب جدی و دائمی خواهد شد.

با رویتا خودرو در ادامه همراه باشید تا ببینیم پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو به چه شکلی صورت می گیرد و باید چه مراحلی را انجام داد؟

پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو

لازم به ذکر است که مراحل پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو درست شبیه به پاک کردن فضله پرندگان است و این مراحل را برای پاکسازی هر دو مورد می توان به کار گرفت.

  1. ابتدا در نظر داشته باشید که شما باید بلافاصله پس از دیدن هر گونه شیره درخت یا فضله پرندگان روی بدنه ماشین خود، نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید. هر ساعتی که از ماندن این ها روی بدنه خودروی شما بگذرد، عملیات پاک کردن آن ها سخت تر شده و ریسک خوردگی رنگ ماشین بالاتر خواهد رفت.
  2. از یک دستمال نرم یا میکروفایبر برای پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو استفاده کنید. اما پیش از به کار بردن دستمال، مقداری آب ولرم روی محل چسبیدن شیره یا فضله پرندگان بریزید.
  3. اجازه دهید آب کمی روی آن مانده و به اصطلاح خیس بخورد.
  4. سپس دستمال میکروفایبر را به آرامی روی شیره یا فضله پرنده بکشید. اگر تازه باشد، به راحتی با دستمال پاک خواهد شد و تنها کافی است اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از آن روی رنگ خودروی شما باقی نمانده باشد.
  5. در غیر این صورت باید کمی آب را با ماده شوینده چون شامپو سر یا مایع ظرفشویی، مخلوط ساخته و شوینده رقیقی آماده سازید. از این شوینده روی محل شیره درخت یا فضله پرنده چسبیده به بدنه خودرو بریزید و بگذارید کمی بماند.
  6. سپس مجدد به کمک دستمال میکروفایبر سعی در تمیز کردن شیره درخت چسبیده یا فضله پرنده نمایید.
  7. در صورتی که می بینید شیره درخت یا فضله پرنده خشک شده و بیش از چند ساعت یا نصف روز از زمان ریخته شدن آن روی بدنه خودروی شما گذشته، بهتر است ماشین را برای چند ساعتی زیر تابش نور خورشید پارک کنید تا گرمای آفتاب، شیره یا فضله پرنده را کمی نرم کند. به جز این می توانید از آب گرم نیز برای نرم شدن و شل شدن آن استفاده نمایید.
    پس از آن که این مواد چسبیده شده کمی نرم شد، پاک کردن آن به مراتب راحت تر خواهد شد. در غیر این صورت حین پاک کردن شیره درخت یا فضله پرنده خشک شده، به بدنه و رنگ خودروی خود آسیب خواهید زد. دقت داشته باشید که صرف پاک کردن این مواد از رنگ خودرو، کفایت نکرده و می خواهیم هیچ گونه خط و خشی بر بدنه خودرو ظاهر نشود. بعضی اوقات افراد برای پاک کردن این مواد از روی رنگ بدنه خودروی خود، به هر وسیله ای متوسل شده و این باعث می شود که رنگ بدنه آسیب بیشتری ببیند.

همین طور بخوانید: ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو به چه شکل انجام می شود؟

نکته 1: در صورتی که دیر به سراغ تمیزکاری بدنه خودروی خود آمده و از زمان طلایی 48 ساعت سپری شده باشد، چاره ای جز استفاده از پولیش زبر ندارید. به این صورت باید به هر ترتیب فضله پرنده یا شیره درخت را پاک کرده و خواهید دید که رنگ خودروی شما زیر آن آسیب دیده و دچار خوردگی شده است. در این صورت باید ابتدا از سمباده کارکرده مخصوص بدنه خودرو استفاده کرده و قسمت چسبیده را سمباده بزنید تا این لایه برداشته شود. سپس به سراغ پولیش زبر یا سخت رفته و این بخش از بدنه خودرو را سمباده بزنید.

بعد از آن، به سراغ پولیش نرم رفته و روی پولیش زبر را با پولیش نرم، براق کرده و جلوه لازم را به وجود بیاورید. در نهایت توصیه می کنیم که از یک واکس بدنه خودرو برای تمام سطح ماشین خود استفاده کنید. واکس بدنه خودرو از چسبیدن خیلی سخت شیره درختان یا فضله پرندگان تا حدی جلوگیری می کند.

نکته 2: کارواش به موقع خودرو و تمیز نگه داشتن آن، باعث می شود تا رنگ بدنه بهتر حفظ شده و کمترین آسیب را ببیند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که بهترین روش برای پیشگیری از آسیب رسیدن به بدنه خودرو، پارک کردن آن در مکانی امن و به دور از درختان دارای شیره است. از این گذشته، با استفاده از روکش های استاندارد می توانید در هر شرایطی از بدنه خودروی خود محافظت کرده و اجازه ندهید که در مقابل آسیب های این چنینی قرار بگیرد. شما معمولا چطور از رنگ بدنه خودروی خود محافظت می کنید؟