0
سبد خرید شما خالیست
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو
مقاله

ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو

با توجه به آفتاب تند تابستان و اجتناب ناپذیری قرار گرفتن خودروها زیر این تابش شدید، آفتاب سوختی و رنگ پریدگی بدنه خودرو در معرض نور خورشید، دیر یا زود رخ خواهد داد. اما خوشبختانه ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو امکان پذیر است و روال چندان سختی نیز در پی ندارد. در ادامه با رویتا خودرو همراه باشید تا ببینیم چطور می توان رنگ پریدگی و آفتاب سوختگی بدنه خودرو را ترمیم کرده و آن را به شکل سابق درآورد.

ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو به چه شکل انجام می شود؟

برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو مراحل ساده ای در پیش دارید که البته لازم است با دقت کافی انجام شوند.

  1. ابتدا بدنه خودرو را به خوبی بشویید تا هر گونه آلودگی، گرد و غبار یا مواد چسبنده از روی آن پاک شوند. سپس خودرو را به خوبی، طوری خشک کنید که لکه قطرات آب نیز روی آن دیده نشوند. در این مرحله هر گونه ذره چسبیده چون شیره درخت یا فضله پرندگان را به خوبی تمیز کرده و تنها به شستشوی محل آفتاب سوخته، اکتفا نکنید.
  2. حتما خودرو را در یک محیط سرپوشیده قرار داده، سپس برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو اقدام نمایید.
  3. کمی پولیش سخت را به دستگاه پولیش بزنید. در صورتی که دستگاه پولیش در اختیار ندارید، باید با مهارت دست خود و به کمک یک دستمال با خاصیت مشابه (نه آن قدرها زبر و نه آن قدرها نرم)، عمل دستگاه پولیش را شبیه سازی کنید.
  1. حال باید سطح بدنه خودرو که دچار آفتاب سوختگی و رنگ پریدگی شده را به کمک پولیش سخت و زبر، به شکل کامل و مساوی، پولیش بزنید. دقت داشته باشید که در هیچ جایی پولیش نمانده و همین طور هیچ نقطه ای از قلم نیفتد. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است و باید حتما با دقت و مهارت کامل انجام شود. اگر چه پولیش می تواند آفتاب سوختگی و رنگ پریدگی بدنه خودرو را برطرف کند، اما همه چیز به مهارت شخصی که این کار را انجام می دهد، بستگی خواهد داشت و اگر پولیش کاری به درستی انجام نشود، نتیجه به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود.
  2. بعد از اتمام پولیش زدن بدنه خودرو، باید سطح آن را با آب و یک شوینده ملایم بشویید. دقت نمایید که نباید در هیچ جایی از بدنه خودرو، پولیش باقی بماند و لازم است که تمام آن به طور کامل شسته شود.
  3. در نهایت می توانید از واکس بدنه خودرو استفاده کرده و ضمن براق کردن رنگ بدنه خودروی خود، آن را در برابر تابش های شدید نور خورشید، ایمن سازید. در حقیقت واکس بدنه خودرو، خود به عنوان یک لایه محافظ عمل کرده و از آسیب های سطحی وارده به بدنه وسیله نقلیه شما، جلوگیری به عمل می آورد.

یک توصیه: بهترین کاری که می توانید برای حفاظت از رنگ بدنه خودرو خود انجام دهید، پارک کردن آن در سایه است که باعث می شود کمترین آسیب به لحاظ تابش شدید نور خورشید به آن وارد شود. حتی می توانید از روکش های استاندارد خودرو استفاده کرده و در شرایطی که ناچار به پارک وسیله نقلیه خود در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستید، با یک روکش از رنگ آن محافظت نمایید.

همچنین بخوانید: شستشوی جرم شیشه ماشین

محافظ رنگ خودرو

در بازار محصولاتی به عنوان محافظ رنگ خودرو وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید رنگ بدنه خودروی خود را در برابر تابش اشعه نور خورشید، مقاوم سازید. با استفاده از محافظ رنگ بدنه خودرو، پوسته رویی رنگ ماشین شما، دارای استحکام بیشتری شده و رنگ پریدگی در مراحل بسیار دیرتری برای آن اتفاق خواهد افتاد. در این شرایط نیز می توانید با تمدید و تجدید به کار بردن محافظ رنگ خودرو، از مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

نکته: توجه داشته باشید که در فصل تابستان به جز نور خورشید، شیره درختان نیز رنگ بدنه خودروی شما را تهدید می کنند. از این روی سعی داشته باشید که خودروی خود را زیر درختانی که ترشح شیره دارند پارک نکرده و در غیر این صورت نیز به محض مشاهده شیره درخت روی بدنه خودروی خود، نسبت به رفع و پاک کردن سریع آن، اقدام نمایید. در صورتی که شیره درخت روی بدنه خودرو باقی بماند، در مدتی کوتاه باعث خوردگی رنگ شده و دیگر پاک کردن آن نیز چندان سودی نخواهد داشت. در این شرایط باید به شکلی حرفه ای بدنه خودرو پولیش کاری شده تا مجدد به شکل سابق بازگردد.

کلام آخر

اگر چه کارکرد خودرو به ظاهر بدنه آن ارتباطی ندارد، اما برای داشتن یک خودروی زیبا و رانندگی لذت بخش، لازم است که رسیدگی کافی به وضعیت بدنه آن داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. شما چه روش های دیگری برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو سراغ دارید که در بالا به آن اشاره نشده باشد؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ رویتا خودرو در میان بگذارید.

از دست ندهید: پاک کردن شیره درخت از بدنه خودرو